Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami


Komunikat z załącznikami

11‑04‑2022 13:56:45
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2022-2024.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Komunikat z załącznikami

17‑03‑2021 11:36:02

Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

l.p.

ZAKRES DZIAŁAŃ

OSOBA ODPOWIEDZIALNA

SPOSÓB REALIZACJI

CZAS REALIZACJI

1.

Wyznaczenie koordynatora ds. dostępności

Prezes Kolegium

Wydanie zarządzenia

wrzesień 2020 r.

2.

Przekazanie do publicznej wiadomości danych koordynatora ds. dostępności

Koordynator ds. dostępności

Opublikowanie na stronie BIP jednostki

wrzesień 2020 r.

3.

Sporządzenie deklaracji dostępności cyfrowej cyfrowej dla strony BIP

Koordynator ds. dostępności

Opublikowanie na stronie BIP jednostki

maj 2019 r., aktualizacja wrzesień 2020 r.

4.

Sporządzenie Planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021

Koordynator ds. dostępności

Opracowanie planu

wrzesień 2020 r.

5.

Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępności w zakresie:

  1. architektonicznym,
  2. cyfrowym,
  3. informacyjno-komunikacyjnym

Koordynator ds. dostępności

Podanie do wiadomości na stronie BIP jednostki informacji adresowych i kontaktowych podmiotów i osób wspierających osoby ze szczególnymi potrzebami, np. dostosowanie strony internetowej, zapewnienia koordynacji komunikacji, przyjmowanie uwag.

realizacja w całym okresie działania

6.

Analiza stanu obiektu pod względem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi z przepisów ustawy

Koordynator ds. dostępności

Przegląd stanu dostosowania obiektu, ewentualne oszacowanie kosztów, które będą musiały zostać poniesione, by spełnione zostały minimalne wymagania służące zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami

wrzesień 2020 r.

7.

Dokonanie analizy w zakresie dostępności alternatywnej ze względu na ograniczenia techniczne i prawne

Koordynator ds. dostępności

Podanie do wiadomości na stronie BIP jednostki informacji wynikających z przepisów art. 7 ustawy

wrzesień 2020 r.

8.

Szkolenia pracowników z zakresu dostępności

Koordynator ds. dostępności

Realizacja szkoleń wg zapotrzebowania

realizacja w całym okresie działania

9.

Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, zgodnie z art. 11 ustawy

Koordynator ds. dostępności, Administrator systemu informatycznego

Przekazanie sporządzonego Raportu do ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego oraz opublikowanie Raportu na stronie BIP jednostki

marzec 2021 r.

10.

Ustalenie działań z zakresu poprawy dostępności architektonicznej, informacyjno-komunikacyjnej, cyfrowej

Koordynator ds. dostępności, Główny księgowy oraz Prezes Kolegium

Ustalenie harmonogramu działań oraz określenie środków finansowych na realizację działań

realizacja w całym okresie działania

11.

Wdrażanie niezbędnych zmian mających na celu zapewnienie minimalnych wymagań w zakresie dostępności określonych w art. 6 ustawy, we wszystkich trzech obszarach

Koordynator ds. dostępności, Główny księgowy oraz Prezes Kolegium

- wdrożenie w ramach możliwości finansowych i organizacyjnych działań w zakresie przystosowania budynku Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Bielsku-Białej do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,

- ustalenie z Zarządcą budynku możliwości finansowania i montażu podjazdu dla wózków inwalidzkich  oraz windy (rozkładanej rampy podjazdowej),

- zakup tabliczek w języku Braille’a,

- rozeznanie w zakresie montażu pętli indukcyjnej dla niedosłyszących,

- przystosowanie jednej w łazienek na potrzeby osób ze szczególnymi potrzebami.

realizacja w całym okresie działania

 

 

Sporządził:

Kierownik biura

Katarzyna Wójcik

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Katarzyna Wójcik , w dniu:  17‑03‑2021 11:29:44
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Katarzyna Wójcik
email: k.wojcik@bielsko.sko.gov.pl
, w dniu:  17‑03‑2021 11:29:44
Data ostatniej aktualizacji:
11‑04‑2022 14:01:23
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany article-history-date-create Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
article-history-load-more
article-show-archive